Sanna

Isodieten

Publicerad 2012-05-29 14:45:02 i Mitt Sanna,

Idag börja jag med en diet som heter Isodieten.
Det är ingen svält diet och jag får i mig allt så som protein, fett och kolhydrater.
Mer info: isodieten

Finns många som säger att det är en svältdiet. Jag vet att man ska inte släänga i sig maten utan äta lugnt.Lägga ner besticken mellan varenda tugga och tugga många gånger.
Jag gör så nu.
Äter Isomaten och äter lååångsamt. Jag är helt klart mätt! orkar knappt äta i slutet. Och då har jag en full askett.(liten tallrik.)
Det handlar om att man inte ser mat som föda. Det blir lätt hets runt maten. Att äta, vilka tider, vad osv. Istället bara äta innan suget kommer. Som isodieten säger så ska man lägga mellanmålet 1h innan suget kommer. T.ex. så kanske du alltid blir sugen vid 16tiden och då ska du äta mellis vid 15tiden. Helt logiskt i mina öron. De säger att man går ner 1kg i veckan. Det är bra att gå ner rimligt. För att gå ner för mycket i veckan kan mer vara farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela