Sanna

Sanna Puustinen

Publicerad 2012-02-09 10:58:11 i Mitt Sanna,

Det är så kul att höra om sina rötter. Fast det är låångt tillbaka så finns det där. Jag får alltid höra att jag ser finsk ut eller är finne. Så som utomlands så säger flera terrvi terrvi! haha men som sagt är min farfar finsk och kom hit som krigsbarn. Iallafall så vet jag att han kommer ifrån en hamn by vid gränsen mellan finland och Ryssland. OCh nu vet jag hans förra efternamn innan han kom till Sverige. Puustinen (2 U:n uttalas som ett O)
Tänk om jag hade hetat så? Hehe Sanna Puustinen. Guds så finskt, haha!
Jag tycker om att ha ett påbrå ifrån en annat land. När jag var mindre och också nu så är/var jag avundsjuk på dom som kunde 2 språk och ifrån 2 kulturer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela