Sanna

Tänker, lyssnar, tänker igen och njuter av varenda klang på hennes gitarr

Publicerad 2010-02-17 02:21:33 i Snurrar,

Klockan är 01.00 här i Tenerife och ska snart sussa för jag ska upp kl 07.00. Men kan verkligen inte, lyssnar på Melissa Horn och har gjort det i timmar, samma låtar om och om igen. Hennes melodier och texter är så lugnande och så förstående, hon sjunger om sånt man själv tänker på.

Melissa horn - Lät du henne komma närmare
- Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser

Melissa Horn - Långa nätter
-Där går någon för att bara vara utan att förklara varför kärleken tar skada
när man älskar med varann på ett sätt som bara någon kan

Melissa Horn - Kungholmens hamn
- Är du en av dem som var där när det hände
Eller saknar du nån du en gång trodde du kände
Är du en av dem som gråter när ingen ser på
Är du en av dem som berörs ändå

Aldrig mer ung, eller aldrig mera fri
När det handlar om barn har vi rätt att ta nåns parti
Men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart
Och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt

Melissa Horn - Falla fritt
- Hur ska du veta om ingen lärt dig hur?
Och hur ska du våga chansa du som aldrig haft nån tur?
Du vill att jag ska älska någon som bara älskar sitt
Men ska jag älska ja då ska det finnas tid att älska fritt

Melissa Horn - Jag kan inte skilja på
- O jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig
Och jag kan inte skilja på om jag vill vara med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill bli av med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill skada dig
Men du om någn borde förstå att man inte gör såhär emot mig

Melissa Horn - Med ena foten utanför
- Du ville träffa mig i veckan
Du vill alltid samma sak
Du vill ha det du förlorat
Men mig får du inte tillbaks

Melissa Horn - vem lämnade vem?
- Jag grät
Och vi kysstes
Fast jag borde ha bett dig å gå
Och jag ska aldrig mer säga sanningen till nån som saknar förmåga att förstå




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela