Sanna

Aldrig fucka upp

Publicerad 2010-02-02 18:56:25 i Snurrar,

Jag blir galen på den här boken jag läser.. Det är den andra delen på snabba cash och den heter Aldrig fucka upp och den är på 500 sidor ! jag har nu 50 sidor kvar men mitt huvud säger verkligen nejnej läs inte mer ! och den är över detaljerad hela tiden. Berätta om omgivningen men inte om personerna. Vill bara veta slutet men den är så seg... Så jag tycker den är halv bra...



Om boken:

Aldrig fucka upp är Jens Lapidus andra roman. Den utkom 2008 och kan betecknas som spänningsroman eller, med en nylanserad genrebeteckning, "Stockholm noir". Handlingen bygger, liksom i föregångaren Snabba cash, på tre huvudkaraktärer som rör sig mer eller mindre i Stockholms undre värld. Boken utspelar sig främst under år 2007 och nästan uteslutande i Stockholmsområdet.

De tre huvudkaraktärerna inkluderar Thomas Andrén, som är en polis med tämligen okonventionella värderingar och arbetsmetoder. Mahmud är en exilirakier som har suttit i fängelse för narkotikabrott och kämpar för att ta sig upp i hierarkin. Niklas Brogren är slutligen en före detta legosoldat i Irak, som har extrema idéer om hur man ska kriga mot kvinnomisshandel och koppleri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela