Sanna

2010.08.13 - 2010.08.15

Publicerad 2010-08-17 18:39:49 i Mitt Sanna,

har inte hunnit skrivit så mycket blogg.. Men tänkte göra en resumé på helgen som har varit..

Fredag:
Zillah åkte hem och jag åkte raka vägen till gymmet och körde intervall på bandet.
Kl 19.00 åkte jag och Zandra till Tessan där vi drack, åt mycket god mat och hade det trevligt. Sen gick vi ner till sommaryran och åkte karuseller och FYFAN aldrig mer! jag är allt för gammal för sånt har jag nu kommit fram till, haha. efter allt åkande så cykla vi ner till interpool där tessan och zandra drack vidare (jag måste så dåligt efter karusellen, ahhaah) Sen kom Jocke, Christian och David till interpool och vi drog till heartbreak (en VÄLDIGT spontan kväll) dansa och hade roligt och sen blev det efterfest hos mig.

Lördag:
blev det en snabbis på nian sen tåget kl 13.08 till Hudiksvall där Elina vänta på oss, vi åkte runt och gjorde lite ärenden sen åkte vi hem och åt, fixa oss, zandras och Elinas kompis Erika kom också ifrån Ljusdal.
Sen runt 19.00 tiden kom resten av folket och festen kunde börja, det blev ölspel, skratt osv. Drog ut på krogen i Hudik (minns ej namnet) där det hade ett rock liveband så det blev mycket dansande osv..

Söndag:
Jag vakna då med ett sendrag som inte var ifrån DENNA JORD, halta runt med en nacke som jag kunde knappt röra pågrund av att sova i en liten soffa och gårdagen.. (eller så är jag för gammal för sånt där)
efter mitt sendrag börja bli bättre gick jag till affären och handla lite frukost till gänget. Elina åkte till jobbet och vi till mcdonalds..

Vi åt osv MEN (ett mkt stooort MEN) så tog Zandra sin sista tugga på hamburgaren och blir stucken av en geting (som hon nu är allergisk av) hon svullna upp innanför läppen där hon nu blev stucken.. sen hände inget mer så vi åkte till stationen för vi skulle med tåget 13.35, vi sitter i bilen allihopa och funderar om vi nu ska ta tåget eller åka till akuten med Zandra men inga mer syntomer verkar komma så vi börjar göra ordning oss tills jag ser att hon har värsta böldliknande utslaget i pannan och vi bestämmer då alla att vi MÅSTE till sjukhuset.
Zandra får komma in på engång då hon först får in en nål i armen(hon är jätte nålrädd) jag höll hennes hand hela tiden och strök henne över håret och var riktigt rädd och tänkte (du får fan inte DÖ! men försöker lugna mig med att hon faktist fick hjälp och att det gick åt rätt håll) hon fick medicin i armen genom nålöppning där dom hade satt dit nån speciell plastgrej där dom kunde föra in medicinen, efter 3 allergimedicin så kom adrenalin, mycket obehagligt att se,.. hon skaka kraftigt och hon fick hjärtklappning som fick henne svårt att andas.. Då brast det för mig,, tänkte på allt som har hänt med dig som dog alla dina nära och kära som sörjer och se Zandra skaka och såg hennes panik och rädsla i ögonen när hjärtklappningen börja.. Börja gråta men försökte hålla mig och höra Zandra säga gråt inte för gråter jag mer.. Tog mig samman och sluta och försökte stötta henne ännu mer.. Det andra Erika och Mattias + Elina var tvungen att åka sen men vi blev kvar till kl 18.00 sen skjussa Elina hem oss till Gävle.. Ja om vi nu hade satt oss på tåget så hade hon inte klarat sig eller så hade hon akut åkt in med andningsproblem(om vi hade haft tur)

JA en händelse rik helg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela