Sanna

Julstök på nummer 14

Publicerad 2009-11-24 16:35:03 i Mitt Sanna,

Nyss tog mamma upp julsakerna. Alla stjärnor, julstakar och kransen som ska hänga på ytterdörren där det står GOD JUL.

I oktober när alla börja prata om julen så ville jag bara spy, jag tyckte att julen var överskattat och det bara handla om julmat och julklappar.
Men kan erkänna nu när alla julstakar står i fönsterna att jag gillar julen och det handlar inte om allt det ytliga och inte om tradition utan om sammanhållningen med familjen att det är den ända dagen man kan skylla på att träffas och sitta och dricka glögg med russin och hasselnötter i soffan med mamma och brorsan.
Det är så julafton ska vara och inget annat, haha men kan säga att julklappar och julmat är kanske ett väldigt stort plus! vem skulle kunna ha en julafton utan maten och julklappsutdelningen ?


Julen 08


Jag & storebror - Julen 07


Julen 07

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela