Sanna

090310

Publicerad 2009-03-10 13:25:04 i ,

Har tänkt en massa....

Vad ska jag göra av mitt liv? för efter skolan så börjar det verkliga livet. Då får jag ett "vuxetliv."
- Ska jag jobba?
- Plugga yttligare 3 år?
- Yrkesutbildning några månader och sen har jag utbildning till bartender eller psykolog?
- Åka utomlands ? bli au pair eller nått sånt?

Finns så jävla mycket att välja på, men allt kretsar runt PENGAR... och lev så länge du är ung..
Lättast hade vart att hitta en rik man som man trivs med 120 % och så han kan försörja mig och + ha kontakter till det jag vill. för det jag vill är att jobba inom det Grafiska.
Fast allt det där är ju bara drömmar. Man måste leva i nuet och tänka på framtiden. Men hur lätt är det när jag känner att jag inte har en framtid bra nog för mitt mål?
För mitt mål är att bli något stort med en lön som är lite högre en det normala. Kanske någon duktig grafiker, chef av något slag eller något annat med stor ska jag bli med bra lön. Så jag har mat på bordet, en bra lägenhet och en vardag med + i kanten. Och vem vill inte leva så?

Jag tittar runt på yrkesutbildningar som kostar över 20 papp... Är det värt det med? få en utbilning men kanske inte får jobbet...

Gah ! alla dessa frågor gör mig galen ! Kan inte allt komma i ett guldkuvert? (ungefär så här) :

Kära Sanna gustafsson

Här tillgänlar jag dig ett yrke som chef på en reklambyrå inom mode där du bestämmer allt.
Detta jobb har vi valt ut för det passar dig bäst. din perfektion inom bild och text och
hur du vill leverera det bästa. En bra ledare som alla ser upp till.

Den här platsen är den högsta du kan nå och därför blir lönen på 30.000 efter skatt.
Den här reklambyrån ligger i Stockholm och du kommer få en fin våning vart du vill i våran fina huvudstad och en fin tjänstebil som vi byter ut varanat år.
Du kommer få åka utomlads var tredje månad på grund av att vi har ett stort företag i New york och Paris.

Vi hoppas att du tackar ja till den här tjänsten för vi behöver verkligen folk som du.

MVH Sannas drömjobb !

Hahah om det här nu skulle hända skulle jag dött av lycka..
Hahahhaha men drömmar är drömmar.  Fast drömma får man alltid.

Nu ska jag kolla vidare hur jag ska göra efter skolan.

xoxo
frokensanna





 

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2009-03-19 15:48:35

Haha! När faaan kommer det där brevet då?! Har väntat i ett år snart xD Nej men har typ samma funderingar som du. Det är så j-la svårt att veta vad man ska ta sig för...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela