Sanna

090223 - Mode & skönhets frågor

Publicerad 2009-02-23 11:17:36 i ,



Mode

Brukar du vilja följa modet?
Jag följer modet men i längden gör jag en egen tolkning

Ditt bästa köp?
Mina underbara platå-galdiator stiletter ifrån Zara 800 kr?

Ditt sämsta köp?
Öhm... Min zebra klänning jag har använt 1 gång och kommer inte använda fler gånger.

Hur får du inspiration?
bloggvärlden, modetidningar m.m

Brukar du kolla vad andra köpt i butiken och sedan köpa det själv?
Jag vill helst inte köpa lika som andra. Fast det är lite svårt om man är på Gina tricot

Läser du tidningar pga. av mode?
Ja

Dina favorit mode tidningar?

1.Glamour
2.Cosmopolitan
3.chic

Skönhet

Ditt bästa skönhetstips?
Jag är inte så duktig på det där, haha nej men tänk på vad du äter och dricker. + tvätta av ditt smink så din hy får andas när du sover. Och när du ändå kanske bara ska till gymmet eller något. Skippa sminket.
Tänk också nu till vintern att smörja in din kropp. Och ansiktet har du fuktkräm. Och läpparna är mest känsliga, scrubba dom med en mjuktandborste och använda lipsyl eller lipbalsam.

Med vad (inte märke) sminkar du med dig en vanlig vardag?
Jag är riktigt duktig att använda lite väl mycket, haha. Fast har blivit bättre!
Använder fondition som concealer, sedan blir det bronzpuder, ljuspuder för att få till lite mattare nyans.
ögonbrynpenna, ögonskugga i olika färger. Lipbalsam eller lipgloss.

Sminkar du dig annorlunda till fest?
ja, mer kraftigare med ögonskuggan och ibland eyeliner. Kanske också läppstift

Hur sminkar du av dig?
remover servetter. Världens bästa uppfinning

Vad rekommenderar du inte att göra?
Jag vet att man inte ska sola solarium Men gör det själv... Fast ett tips är att sola bara 1 gång i veckan som mest !
Träna och ät nyttigt. Drick inte för mycet alcohol i stora mängder.
Haha inte ett skit själv; äter vad jag vill, dricker och inte tränar ett skit.

xoxo
Frokensanna




 

Kommentarer

Postat av: pauline

Publicerad 2009-02-24 08:41:59

"Fast ett tips är att sola bara 1 gång i veckan som mest !" hahahahah

Postat av: frokensanna

Publicerad 2009-02-24 20:15:52

hahaha, ja annars kan man få lättare hudcancer ! Säger dom iallafall, haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela